4 najczęstsze błędy popełniane przy zakładaniu firmy

20 maja 2018

Co roku w Polsce powstaje kilkaset tysięcy nowych firm. Marzenia o niezależności finansowej mobilizują nas do pracy nad własnym biznesem. Niestety często już na starcie popełniamy błędy, które mogą nie tylko spowolnić rozwój firmy, ale również przyczynić się do jej niepowodzenia. Jakich błędów warto wystrzegać się przy zakładaniu własnego biznesu?

1. Zakładanie firmy bez odpowiedniego przygotowania

Każdy, kto zakłada własną działalność, musi przygotować się na nowe wyzwania i ogrom pracy. Często popełnianym błędem jest otwieranie firmy bez żadnego przygotowania. Tymczasem o wiele lepszym rozwiązaniem okazuje się zgromadzenie możliwie największych zasobów wiedzy i narzędzi przed wystartowaniem z własnym biznesem. Uczenie się wszystkiego od podstaw, w trakcie jego prowadzenia, może przysporzyć dużo niepotrzebnych komplikacji. Niestety wiele firm upada już w pierwszym roku swojej działalności, a w dużej mierze jest to właśnie pokłosie braku odpowiedniego przygotowania. Każde startujące przedsiębiorstwo powinno mieć solidne fundamenty w postaci wiedzy i narzędzi, które pomagają przetrwać trudne początki.

2. Do kogo skierowana jest oferta?

Sam innowacyjny pomysł na biznes nie osiągnie sukcesu – potrzebni są do tego również dobrzy pracownicy i… oczywiście klienci. Jednym z pierwszych i najtrudniejszych wyzwań dla młodego przedsiębiorstwa jest dotarcie do osób, które zechcą skorzystać z jego oferty. W praktyce okazuje się to niełatwym zadaniem, gdyż o uwagę potencjalnych klientów walczą wszystkie firmy, w tym również te o długich stażach działalności. Warto więc pamiętać, że im lepiej określimy konsumenta, do którego chcemy dotrzeć i im bardziej zawęzimy grupę docelową, tym mamy większe szanse na zrealizowanie wyznaczonych celów.

3. Pominięcie przemyślanej prezentacji firmy

Żeby firma utrzymała się na rynku, musi sprzedawać. Dokonując wyborów zakupowych, klienci biorą pod uwagę nie tylko cenę, atrakcyjność oferty i znajomość marki, ale również jej prezentację. Niestety w świecie biznesu powiedzenie „nie oceniaj książki po okładce” nie ma racji bytu. Bardzo ważne jest, by już na starcie odpowiednio zaprezentować potencjalnym klientom swoją firmę. W tym zakresie ważne okazuje się nie tylko biuro, ale przede wszystkim identyfikacja wizualna marki i odpowiednio opracowane materiały sprzedażowe. Na dalszym etapie warto przemyśleć również, z jakich narzędzi marketingowych powinna skorzystać firma, by jak najszybciej dotrzeć do wspomnianej wyżej grupy docelowej, nawiązując jednocześnie relacje z potencjalnymi odbiorcami.

4. Brak poduszki finansowej i nieznajomość możliwości finansowania startupów

Poduszka finansowa okazuje się szczególnie ważna w początkowym okresie prowadzenia działalności, kiedy firma nie ma jeszcze zapewnionych stałych przychodów. Tymczasem wielu przedsiębiorców nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie są możliwości finansowania startupów.

Aby zapewnić swojej początkującej firmie odpowiednie zaplecze finansowe, niekoniecznie trzeba dysponować własnymi oszczędnościami. Oprócz dotacji i bankowych kredytów, istnieją również inne metody finansowania firm. Początkujący start-up może zainteresować swoją działalnością inwestora lub skorzystać z pożyczki prywatnej, która nie wymaga przedstawienia długiej historii firmy.

W CFH dopasowujemy kwotę kredytu dla firm do potrzeb danego start-upu. Zgłoś się do nas, jeśli chcesz pozyskać dofinansowanie na rozwój firmy.

Najnowsze wpisy

Oddłużanie – nie ma rzeczy niemożliwych

22 lutego 2019

Problem mniejszych opóźnień w spłatach zobowiązań finansowych dotyczy niemal wszystkich. Prawie każdemu chociaż raz w życiu zdarzyło się nie opłacić raty czy faktury w odpowiednim terminie. Prawdziwe kłopoty rozpoczynają się

Czym są fundusze sekurytyzacyjne?

15 lutego 2019

Fundusz sekurytyzacyjny to rodzaj funduszu inwestycyjnego zamkniętego, który poprzez emisję certyfikatów inwestycyjnych ma na celu inwestowanie w wierzytelności. Sekurytyzacja znajduje zastosowanie w firmach i przedsiębiorstwach, które w zamian za aktywa,